Dodaj do ulubionych Startuj z nami Logowanie Rejestracja

Szybkie linki

Spawanie bez odłączania akumulatora

Trudno sobie wyobrazić modernizowanie (spawanie, zgrzewanie, szlifowanie, itp.) jakichkolwiek elementów blacharki samochodowej bez odłączenia akumulatora , jednak jest takie urządzenie które nam na to pozwoli.


Przepięciówka Protection ANTI-ARC renomowanej firmy GYS lidera w produkcji urządzeń do napraw karoserii. Urządzenie zabezpiecza wszystkie systemy elektroniczne w samochodzie przed niekorzystnymi wahaniami napięcia podczas spawania, zgrzewania, szlifowania i itp.

W przypadku zastosowania Protection Anti-Arc zabezpieczamy sterownik główny samochodu, sterowniki: ABS, wtrysku, klimatyzacji, alarmu, immobilisera i innych układów elektronicznych przed trwałym uszkodzeniem.


Spawanie jakichkolwiek elementów przy samochodzie wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami. Dla bezpieczeństwa elektroniki samochodu, a przede wszystkim dla bezpieczeństwa komputera postanawiamy odłączyć akumulator. Jest to najpopularniejsza metoda stosowana w większości warsztatów.

Niestety pozbawienie prądu w samochodzie wiąże się również z problemami. Po dłuższym odłączeniu akumulatora, tracimy między innymi zaprogramowane przez nas stacje radiowe, oraz różne dogodne dla nas ustawienia. Musimy pamiętać przede wszystkim o tych którzy mają bardzo zaawansowaną technikę programowania urządzeń, gdzie ustawienia są bardzo czasochłonne i wymagają kilkukrotnego przeczytania wielostronnych instrukcji obsługi, czasami może się również okazać iż nie poradzimy sobie z przywróceniem ustawień i nieunikniona jest wtedy wizyta w autoryzowanym serwisie.


Podczas spawania karoserii samochodowej jak i również podłączenia rozruchu wytwarzają się wysokie napięcia które są w stanie narobić nam wiele szkód.


Aby uniknąć wszelkich problemów związanych z uszkodzeniem elektroniki samochodu , rozprogramowania radia czy też uszkodzenia komputera, przedstawiamy filtr przepięciowy francuskiego producenta GYS.

Urządzenie zbudowane jest z dwóch całkowicie zaizolowanych kleszczy o charakterystycznych kolorach - czerwonym i czarnym. Klemy są połączone przewodami  o odpowiedniej długości, z jednostką specjalną odpowiedzialną za ochronę naszej elektroniki. Optymalna długość przewodów zapewnia nam możliwość podłączenia urządzenia do dużych akumulatorów stosowane w nowoczesnych ciągnikach rolnych jak i w samochodach ciężarowych.

W jednostce specjalnej wielkości zaledwie 85x50x30mm wbudowano dwie diody oraz sygnalizator dźwiękowy, które informują nas o prawidłowym działaniu i aktywności urządzenia .


Filtr jest bardzo prosty w obsłudze : Wystarczy podłączyć odpowiednio klemy czerwoną „+" i czarną „-" do akumulatora o tej samej biegunowości i możemy brać się do roboty.


Urządzenie jest skierowane zarówno dla serwisów i warsztatów , jak i do przydomowych napraw. Jak każdy wie większość współczesnych samochodów , maszyn budowlanych , czy maszyn rolnych wypełnione są po brzegi elektroniką, która często jest wrażliwa na wszelkie przepięcia czy spadki napięcia. Dlatego posiadanie takiego urządzenia jest obowiązkiem każdego ceniącego się warsztatu.


Urządzenie udostępniła firma 4weld.pl

03-06-2011

<< powrót

Oceń
Zaloguj się / Zarejestruj, jeśli chcesz dodać komentarz